Trwałość kartoników produktowych zależy w dużym stopniu od dobrego zabezpieczenia materiału przed czynnikami zewnętrznymi. Już od wielu lat do najpopularniejszych opakowań należą te z tektury, ale mają one jedną wadę – nie są trwałe.

Opakowania kaszerowane

Jednym ze sposobów, aby wzmocnić takie opakowania, jest kaszerowanie, czyli oklejanie dodatkową warstwą papieru. Opakowania kaszerowane przede wszystkim pomagają we właściwej promocji produktu. Dobrze wykonane i odpowiednio zaprojektowane stanowią świetne narzędzie wykorzystywane do marketingu. Ponadto dzięki zastosowaniu odpowiednich technik można stworzyć opakowanie, które jest powlekane folią błyszczącą lub matową, w zależności od indywidualnych oczekiwań klientów. Opakowania kaszerowane stwarzają też duże możliwości, jeśli chodzi o zastosowanie uszlachetnień. Do procesu kaszerowania wykorzystywana jest tektura falista pięcio- lub trójwarstwowa. Jako okleina stosowany jest głównie papier powlekany efektownymi lakierami i foliami.

Opakowania z tektury litej

Opakowania z tektury litej charakteryzują się zwiększoną odpornością. Na rynku można znaleźć mnóstwo wariantów tego typu kartoników produktowych. Tektura lita doskonale nadaje się opracowywania opakowań wykorzystywanych w wilgotnych warunkach. Najczęściej stosowana jest do świeżej i mrożonej żywności, a nawet kwiatów. Warto pomyśleć o dodatkowym wzmocnieniu takiego opakowania, np. poprzez laminowanie. Poprawi ono nie tylko walory użytkowe opakowania, ale podkreśli też projekt graficzny i zapobiegnie blaknięciu farb.

Laminowanie i lakierowanie

W celu zwiększenia trwałości opakowań produktowych od lat stosuje się popularne rodzaje uszlachetnień – laminowanie i lakierowanie. Dodatkowa warstwa materiału wzmacnia karton i nadaje mu dodatkowe właściwości. W przypadku laminowania tekturę pokrywa się specjalną folią. W zależności od planowanych efektów możemy wybrać folię błyszczącą lub matową, co wpłynie na ostateczny wygląd opakowania. Takie pudełko zabezpieczone będzie przed ścieraniem i blaknięciem kolorów. Zwiększy się również jego odporność na działanie wilgoci.

Inną formą wzmocnienia kartoników produktowych jest lakierowanie. Można przeprowadzić je na całej powierzchni tektury, choć ciekawsze efekty graficzne uzyskamy wtedy, kiedy zdecydujemy się pokryć opakowanie punktowo (podobny zabieg możemy przeprowadzić w trakcie laminowania). Lakier oczywiście zabezpieczy kolor i trwałość opakowania.

Odpowiednia ochrona produktów marki – a więc jakościowe opakowanie – świadczy nie tylko o jego, ale i o samej marce. Decydując się na dodatkowe wzmocnienie opakowania, zwiększamy nie tylko jego trwałość, ale też jego walory dekoracyjne. Opakowania pokryte folią, lakierem lub wzmocnione przez kaszerowanie stwarzają dodatkowe możliwości projektowania graficznego.  Dobra grafika i odpowiednio dobrane kolory przyciągną uwagę klienta i sprawią, że nie przegapi on Twojego produktu na sklepowej półce.